- Bobbi Brown Story
- Bobbi Brown Verhaal
- Bobbi Brown Doel
be who you are.”
Voordat Bobbi haar bedrijf synoniem werd voor frisse en moderne beauty, was Bobbi dé make-up artist voor een naturel make-up look. "Toen ik samenwerkte met fotografen zoals Bruce Weber, Bridgette Lacombe en Patrick Demarchelier, moest de huid van modellen eruitzien zoals huid en lippen zoals lippen. Het ging niet over artificieel uitziende make-up - maar over het benadrukken van de goede eigenschappen die er waren," vertelt Bobbi.
Voor Bobbi begon alles met de wens zich goed te voelen in haar eigen vel. "Ik wou er als Cheryl Tiegs uitzien toen ik 13 was. Ze was dun, had blauwe ogen en blond haar, de belichaming van schoonheid in de late jaren '60. Ik zag er heel anders uit dan haar en voelde me slecht over de persoon die ik niet was. Toen ik Ali McGraw in "Love Story" zag, zag ik eindelijk de mogelijkheid van mijn eigen schoonheid. Deze openbaring had een impact op hoe ik mezelf zag, hoe ik andere vrouwen zag en uiteindelijk leidde het naar mijn carrière als make-up artiest," zegt Bobbi.
Bobbi verkocht haar lippenstiften voor het eerst in 1991 bij Bergdorf Goodman in New York City en het was duidelijk dat er een schoonheidsrevolutie op komst was. Bobbi verkocht op haar eerste dag 100 lipsticks - de hoeveelheid die ze voorzien had te verkopen in de eerste maand. Vrouwen gebruikten onmiddellijk haar uniek flatterende make-up en apprecieerden haar realistische benadering tot Beauty.
Met haar naturel make-up look viel Bobbi op in een tijdperk dat gedefinieerd werd door over de top en onnatuurlijk uitziende beauty. "Het waren de jaren '80 , de look van het moment was extravagant en opvallend, en ik vond het gewoon niet mooi,' vertelt Bobbi. Gefrustreerd door het gebrek aan flatterende make-up begon Bobbi haar eigen make-up te creëren. Samen met een chemicus werd de creatie van Brown Lip Color een feit - "een lippenstift die lijkt op je eigen lippen, alleen beter" - gevolgd door negen andere lippenstiften met een bruine ondertoon.
Meer dan twintig jaar nadat het merk opgericht werd, blijft Bobbi de manier waarop vrouwen make-up dragen en zichzelf zien, bepalen. In 2010 introduceerde Bobbi Pretty Powerful, geïnspireerd op haar geloof dat "alle vrouwen mooi zijn zonder make-up, maar met de juiste make-up pretty powerful kunnen zijn". Pretty Powerful is een campagne waarin echte vrouwen afgebeeld worden van elke levenswandel. In 2013 lanceerde Bobbi de Pretty Powerful Campaign for Women & Girls, een wereldwijd initiatief gewijd aan het sponsoren van non-profit organisaties die streven naar het versterken van de maatschappelijke rol van vrouwen en meisjes via onderwijs.
Vandaag is Bobbi Brown Cosmetics het #1 make-up artist merk dat opgericht werd door een vrouw. Het merk is beschikbaar in meer dan 60 landen en wordt verdeeld door exclusieve retailers zoals, Bergdorf Goodman, Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Bloomingdale’s, QVC, Sephora, Macy’s, Harrods, Selfridges, Brown Thomas, Lane Crawford, Harvey Nichols, Isetan, Takashimaya, Le Bon Marché, de Bijenkorf en Douglas, alsook bij 75 freestanding stores.
Met een diploma 'theatrale make-up' aan het Emerson college in Boston, vertrekt Bobbi richting
New York City om er te werken als professionele make-up artist.
Bobbi heeft haar eerste editorial shoot - met Glamour magazine.
Bobbi heeft haar eerste Vogue cover met de vermaarde fotograaf Patrick Demarchelier en supermodel Naomi Campbell.
In samenwerking met een chemist creëert Bobbi 10 flatterende en draagbare lipstick kleuren.
The Bobbi Brown Essentials lippenstiften lijn komt uit bij Bergdorf Goodman in New York City. Bobbi verkocht op haar eerste dag 100 lipsticks
- de hoeveelheid die ze voorzien had te verkopen in de eerste maand.
Bobbi verandert de make-up industrie door de lancering van haar Foundation Stick in unieke kleuren met een gele ondertoon.
Bobbi lanceert haar skincare lijn, die ontwikkeld werd om de huid voor te bereiden op een perfecte make-up applicatie. Bobbi verkoopt haar merk aan The Estée Lauder Companies.
Bobbi lanceert bobbibrowncosmetics.com
Bobbi lanceert haar eerste boek, Bobbi Brown Beauty, en verkoopt hiervan meer dan 100 000 exemplaren, waardoor ze op de New York Times Best-Seller List komt.
Bobbi lanceert haar tweede boek, Bobbi Brown Teenage Beauty, en verzekert zich zo nogmaals van een plaats op de New York Times Best-Seller List.
Bobbi viert het 10-jarig bestaan van Bobbi Brown Cosmetics en gaat een samenwerking aan met Dress for Success.
Bobbi lanceert haar derde boek, Bobbi Brown Beauty Evolution, en komt opnieuw op de New York Times Best-seller List.
Bobbi's iconische Shimmer Brick wordt permanent opgenomen in de make-up lijn. Vandaag wordt er per minuut één Shimmer Brick verkocht ergens ter wereld!
Bobbi onthult de Studio in Montclair NJ - het merk zijn eerste freestanding store, training center en studio voor editorial shoots. Bobbi's vierde boek, Bobbi Brown Living Beauty scoort wederom een begeerd plaatsje op de New York Times Best-Seller List.
Bobbi's vijfde boek, Bobbi Brown Makeup Manuel, is onmiddellijk een best-seller.
Bobbi woont de inhuldiging van President Barack Obama en Vice President Joe Biden bij en verzorgt de make-up van Dr. Jill Biden.
Pretty Powerful, een campagne met voor-en-na foto's van 'echte vrouwen' gaat van start. Bobbi wordt benoemd door President Obama tot de Advisory Committee for Trade Policy and Negotiations (ACTPN). Bobbi schrijft haar zesde boek, om jonge vrouwen de beauty basistechnieken aan te leren die ze nodig hebben voor een zelfverzekerd gevoel en look.
Bobbi Brown Cosmetics - het #1 make-up artist merk dat opgericht werd door een vrouw - viert zijn 20-jarig bestaan en Bobbi lanceert haar nieuw online magazine & blog, "EverythingBobbi.com".
Bobbi schrijft haar zevende boek, Pretty Powerful en Bobbi Brown Cosmetics start een samenwerking met de Broome Street Academy in New York.
Bobbi Brown Cosmetics lanceert zijn nieuw wereldwijd liefdadigheids initatief, The Pretty Powerful Campaign for Women & Girls.
In samenwerking met Safilo, lanceert Bobbi 'Bobbi Brown Eyewear' - een collectie van zonnebrillen, brillen en leesbrillen. Bobbi schrijft haar achtste boek, Everything Eyes en wordt benoemd als Editor-in-Chief van Yahoo Beauty.
Met een diploma 'theatrale make-up' aan het Emerson college in Boston, vertrekt Bobbi richting
New York City om er te werken als professionele make-up artist.
Bobbi heeft haar eerste editorial shoot - met Glamour magazine.
Bobbi heeft haar eerste Vogue cover met de vermaarde fotograaf Patrick Demarchelier en supermodel Naomi Campbell.
In samenwerking met een chemist creëert Bobbi 10 flatterende en draagbare lipstick kleuren.
The Bobbi Brown Essentials lippenstiften lijn komt uit bij Bergdorf Goodman in New York City. Bobbi verkocht op haar eerste dag 100 lipsticks
- de hoeveelheid die ze voorzien had te verkopen in de eerste maand.
Bobbi verandert de make-up industrie door de lancering van haar Foundation Stick in unieke kleuren met een gele ondertoon.
Bobbi lanceert haar skincare lijn, die ontwikkeld werd om de huid voor te bereiden op een perfecte make-up applicatie. Bobbi verkoopt haar merk aan The Estée Lauder Companies.
Bobbi lanceert bobbibrowncosmetics.com
Bobbi lanceert haar eerste boek, Bobbi Brown Beauty, en verkoopt hiervan meer dan 100 000 exemplaren, waardoor ze op de New York Times Best-Seller List komt.
Bobbi lanceert haar tweede boek, Bobbi Brown Teenage Beauty, en verzekert zich zo nogmaals van een plaats op de New York Times Best-Seller List.
Bobbi viert het 10-jarig bestaan van Bobbi Brown Cosmetics en gaat een samenwerking aan met Dress for Success.
Bobbi lanceert haar derde boek, Bobbi Brown Beauty Evolution, en komt opnieuw op de New York Times Best-seller List.
Bobbi's iconische Shimmer Brick wordt permanent opgenomen in de make-up lijn. Vandaag wordt er per minuut één Shimmer Brick verkocht ergens ter wereld!
Bobbi onthult de Studio in Montclair NJ - het merk zijn eerste freestanding store, training center en studio voor editorial shoots. Bobbi's vierde boek, Bobbi Brown Living Beauty scoort wederom een begeerd plaatsje op de New York Times Best-Seller List.
Bobbi's vijfde boek, Bobbi Brown Makeup Manuel, is onmiddellijk een best-seller.
Bobbi woont de inhuldiging van President Barack Obama en Vice President Joe Biden bij en verzorgt de make-up van Dr. Jill Biden.
Pretty Powerful, een campagne met voor-en-na foto's van 'echte vrouwen' gaat van start. Bobbi wordt benoemd door President Obama tot de Advisory Committee for Trade Policy and Negotiations (ACTPN). Bobbi schrijft haar zesde boek, om jonge vrouwen de beauty basistechnieken aan te leren die ze nodig hebben voor een zelfverzekerd gevoel en look.
Bobbi Brown Cosmetics - het #1 make-up artist merk dat opgericht werd door een vrouw - viert zijn 20-jarig bestaan en Bobbi lanceert haar nieuw online magazine & blog, "EverythingBobbi.com".
Bobbi schrijft haar zevende boek, Pretty Powerful en Bobbi Brown Cosmetics start een samenwerking met de Broome Street Academy in New York.
Bobbi Brown Cosmetics lanceert zijn nieuw wereldwijd liefdadigheids initatief, The Pretty Powerful Campaign for Women & Girls.
In samenwerking met Safilo, lanceert Bobbi 'Bobbi Brown Eyewear' - een collectie van zonnebrillen, brillen en leesbrillen. Bobbi schrijft haar achtste boek, Everything Eyes en wordt benoemd als Editor-in-Chief van Yahoo Beauty.
#PrettyPowerful
Empowerment through education -
dat is de missie van de Pretty Powerful Campaign voor vrouwen & meisjes, de non-profit organisatie die gesticht werd door Bobbi Brown in 2013. De Pretty Powerful boodschap en missie is meer dan gewoon maar make-up en werd gelanceerd op de Internationele Vrouwendag - het is het overkoepelend netwerk waaronder al het liefdadigheidswerk van Bobbi valt.
#PrettyPowerful
Empowerment through education -
dat is de missie van de Pretty Powerful Campaign voor vrouwen & meisjes, de non-profit organisatie die gesticht werd door Bobbi Brown in 2013. De Pretty Powerful boodschap en missie is meer dan gewoon maar make-up en werd gelanceerd op de Internationele Vrouwendag - het is het overkoepelend netwerk waaronder al het liefdadigheidswerk van Bobbi valt.
Hoe gaat de campagne in zijn werk?
Elk jaar lanceert Bobbi Brown Cosmetics een nieuw limited edition Pretty Powerful product, waarvan de volledige opbrengst integraal naar programma's gaat die vrouwen en meisjes voorzien van kennis, vaardigheden en middelen om de sociale ongelijkheden en nadelen die ze ervaren, te overwinnen.
Onze Partners
Binnen de Pretty Powerful Campaign for Women & Girls, werkt Bobbi Brown Cosmetics samen met gelijkgezinde organisaties - zoals Girl Rising en Broome Street Academy - om het leven binnen de gemeenschap en daarbuiten te verbeteren.
Girl Rising
Girl Rising promoot een eenvoudige, maar essentiële waarheid: onderwijs kan de cirkel van armoede doorbreken in slechts één enkele generatie. Toch zijn er over heel de wereld, miljoenen meisjes die allerlei hindernissen ondervinden om dit onderwijs te krijgen, in tegenstelling tot jongens. De gelijknamige en geprezen speelfilm geregiseerd door de Acadamy Award genomineerde Richard E. Robbins, vormt het fundament van de organisatie. De film speelt zich af over heel de wereld en volgt het verhaal van negen onvergetelijke meisjes die streven tegen hun oneven kansen en omstandigheden, voor een betere toekomst.
Broome Street Academy
The Broome Street Academy is een gratis publieke school gevestigd in New York City Soho, die gewijd is aan het verstrekken van de nodige vaardigheden en steun aan studenten om succesvol af te studeren en hen tegelijkertijd ook voor te bereiden op een succesvolle toekomst na de middelbare school. Hun toelatingsbeleid geeft een voorkeur aan studenten die dakloos zijn, uit pleegzorg komen of van slecht presterende scholen komen.
be who you are.”
Voordat Bobbi haar bedrijf synoniem werd voor frisse en moderne beauty, was Bobbi dé make-up artist voor een naturel make-up look. "Toen ik samenwerkte met fotografen zoals Bruce Weber, Bridgette Lacombe en Patrick Demarchelier, moest de huid van modellen eruitzien zoals huid en lippen zoals lippen. Het ging niet over artificieel uitziende make-up - maar over het benadrukken van de goede eigenschappen die er waren," vertelt Bobbi.
Voor Bobbi begon alles met de wens zich goed te voelen in haar eigen vel. "Ik wou er als Cheryl Tiegs uitzien toen ik 13 was. Ze was dun, had blauwe ogen en blond haar, de belichaming van schoonheid in de late jaren '60. Ik zag er heel anders uit dan haar en voelde me slecht over de persoon die ik niet was. Toen ik Ali McGraw in "Love Story" zag, zag ik eindelijk de mogelijkheid van mijn eigen schoonheid. Deze openbaring had een impact op hoe ik mezelf zag, hoe ik andere vrouwen zag en uiteindelijk leidde het naar mijn carrière als make-up artiest," zegt Bobbi.
Bobbi verkocht haar lippenstiften voor het eerst in 1991 bij Bergdorf Goodman in New York City en het was duidelijk dat er een schoonheidsrevolutie op komst was. Bobbi verkocht op haar eerste dag 100 lipsticks - de hoeveelheid die ze voorzien had te verkopen in de eerste maand. Vrouwen gebruikten onmiddellijk haar uniek flatterende make-up en apprecieerden haar realistische benadering tot Beauty.
Met haar naturel make-up look viel Bobbi op in een tijdperk dat gedefinieerd werd door over de top en onnatuurlijk uitziende beauty. "Het waren de jaren '80 , de look van het moment was extravagant en opvallend, en ik vond het gewoon niet mooi,' vertelt Bobbi. Gefrustreerd door het gebrek aan flatterende make-up begon Bobbi haar eigen make-up te creëren. Samen met een chemicus werd de creatie van Brown Lip Color een feit - "een lippenstift die lijkt op je eigen lippen, alleen beter" - gevolgd door negen andere lippenstiften met een bruine ondertoon.
Meer dan twintig jaar nadat het merk opgericht werd, blijft Bobbi de manier waarop vrouwen make-up dragen en zichzelf zien, bepalen. In 2010 introduceerde Bobbi Pretty Powerful, geïnspireerd op haar geloof dat "alle vrouwen mooi zijn zonder make-up, maar met de juiste make-up pretty powerful kunnen zijn". Pretty Powerful is een campagne waarin echte vrouwen afgebeeld worden van elke levenswandel. In 2013 lanceerde Bobbi de Pretty Powerful Campaign for Women & Girls, een wereldwijd initiatief gewijd aan het sponsoren van non-profit organisaties die streven naar het versterken van de maatschappelijke rol van vrouwen en meisjes via onderwijs.
Vandaag is Bobbi Brown Cosmetics het #1 make-up artist merk dat opgericht werd door een vrouw. Het merk is beschikbaar in meer dan 60 landen en wordt verdeeld door exclusieve retailers zoals, Bergdorf Goodman, Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Bloomingdale’s, QVC, Sephora, Macy’s, Harrods, Selfridges, Brown Thomas, Lane Crawford, Harvey Nichols, Isetan, Takashimaya, Le Bon Marché, de Bijenkorf en Douglas, alsook bij 75 freestanding stores.
Met een diploma 'theatrale make-up' aan het Emerson college in Boston, vertrekt Bobbi richting
New York City om er te werken als professionele make-up artist.
Bobbi heeft haar eerste editorial shoot - met Glamour magazine.
Bobbi heeft haar eerste Vogue cover met de vermaarde fotograaf Patrick Demarchelier en supermodel Naomi Campbell.
In samenwerking met een chemist creëert Bobbi 10 flatterende en draagbare lipstick kleuren.
The Bobbi Brown Essentials lippenstiften lijn komt uit bij Bergdorf Goodman in New York City. Bobbi verkocht op haar eerste dag 100 lipsticks
- de hoeveelheid die ze voorzien had te verkopen in de eerste maand.
Bobbi verandert de make-up industrie door de lancering van haar Foundation Stick in unieke kleuren met een gele ondertoon.
Bobbi lanceert haar skincare lijn, die ontwikkeld werd om de huid voor te bereiden op een perfecte make-up applicatie. Bobbi verkoopt haar merk aan The Estée Lauder Companies.
Bobbi lanceert bobbibrowncosmetics.com
Bobbi lanceert haar eerste boek, Bobbi Brown Beauty, en verkoopt hiervan meer dan 100 000 exemplaren, waardoor ze op de New York Times Best-Seller List komt.
Bobbi lanceert haar tweede boek, Bobbi Brown Teenage Beauty, en verzekert zich zo nogmaals van een plaats op de New York Times Best-Seller List.
Bobbi viert het 10-jarig bestaan van Bobbi Brown Cosmetics en gaat een samenwerking aan met Dress for Success.
Bobbi lanceert haar derde boek, Bobbi Brown Beauty Evolution, en komt opnieuw op de New York Times Best-seller List.
Bobbi's iconische Shimmer Brick wordt permanent opgenomen in de make-up lijn. Vandaag wordt er per minuut één Shimmer Brick verkocht ergens ter wereld!
Bobbi onthult de Studio in Montclair NJ - het merk zijn eerste freestanding store, training center en studio voor editorial shoots. Bobbi's vierde boek, Bobbi Brown Living Beauty scoort wederom een begeerd plaatsje op de New York Times Best-Seller List.
Bobbi's vijfde boek, Bobbi Brown Makeup Manuel, is onmiddellijk een best-seller.
Bobbi woont de inhuldiging van President Barack Obama en Vice President Joe Biden bij en verzorgt de make-up van Dr. Jill Biden.
Pretty Powerful, een campagne met voor-en-na foto's van 'echte vrouwen' gaat van start. Bobbi wordt benoemd door President Obama tot de Advisory Committee for Trade Policy and Negotiations (ACTPN). Bobbi schrijft haar zesde boek, om jonge vrouwen de beauty basistechnieken aan te leren die ze nodig hebben voor een zelfverzekerd gevoel en look.
Bobbi Brown Cosmetics - het #1 make-up artist merk dat opgericht werd door een vrouw - viert zijn 20-jarig bestaan en Bobbi lanceert haar nieuw online magazine & blog, "EverythingBobbi.com".
Bobbi schrijft haar zevende boek, Pretty Powerful en Bobbi Brown Cosmetics start een samenwerking met de Broome Street Academy in New York.
Bobbi Brown Cosmetics lanceert zijn nieuw wereldwijd liefdadigheids initatief, The Pretty Powerful Campaign for Women & Girls.
In samenwerking met Safilo, lanceert Bobbi 'Bobbi Brown Eyewear' - een collectie van zonnebrillen, brillen en leesbrillen. Bobbi schrijft haar achtste boek, Everything Eyes en wordt benoemd als Editor-in-Chief van Yahoo Beauty.
Met een diploma 'theatrale make-up' aan het Emerson college in Boston, vertrekt Bobbi richting
New York City om er te werken als professionele make-up artist.
Bobbi heeft haar eerste editorial shoot - met Glamour magazine.
Bobbi heeft haar eerste Vogue cover met de vermaarde fotograaf Patrick Demarchelier en supermodel Naomi Campbell.
In samenwerking met een chemist creëert Bobbi 10 flatterende en draagbare lipstick kleuren.
The Bobbi Brown Essentials lippenstiften lijn komt uit bij Bergdorf Goodman in New York City. Bobbi verkocht op haar eerste dag 100 lipsticks
- de hoeveelheid die ze voorzien had te verkopen in de eerste maand.
Bobbi verandert de make-up industrie door de lancering van haar Foundation Stick in unieke kleuren met een gele ondertoon.
Bobbi lanceert haar skincare lijn, die ontwikkeld werd om de huid voor te bereiden op een perfecte make-up applicatie. Bobbi verkoopt haar merk aan The Estée Lauder Companies.
Bobbi lanceert bobbibrowncosmetics.com
Bobbi lanceert haar eerste boek, Bobbi Brown Beauty, en verkoopt hiervan meer dan 100 000 exemplaren, waardoor ze op de New York Times Best-Seller List komt.
Bobbi lanceert haar tweede boek, Bobbi Brown Teenage Beauty, en verzekert zich zo nogmaals van een plaats op de New York Times Best-Seller List.
Bobbi viert het 10-jarig bestaan van Bobbi Brown Cosmetics en gaat een samenwerking aan met Dress for Success.
Bobbi lanceert haar derde boek, Bobbi Brown Beauty Evolution, en komt opnieuw op de New York Times Best-seller List.
Bobbi's iconische Shimmer Brick wordt permanent opgenomen in de make-up lijn. Vandaag wordt er per minuut één Shimmer Brick verkocht ergens ter wereld!
Bobbi onthult de Studio in Montclair NJ - het merk zijn eerste freestanding store, training center en studio voor editorial shoots. Bobbi's vierde boek, Bobbi Brown Living Beauty scoort wederom een begeerd plaatsje op de New York Times Best-Seller List.
Bobbi's vijfde boek, Bobbi Brown Makeup Manuel, is onmiddellijk een best-seller.
Bobbi woont de inhuldiging van President Barack Obama en Vice President Joe Biden bij en verzorgt de make-up van Dr. Jill Biden.
Pretty Powerful, een campagne met voor-en-na foto's van 'echte vrouwen' gaat van start. Bobbi wordt benoemd door President Obama tot de Advisory Committee for Trade Policy and Negotiations (ACTPN). Bobbi schrijft haar zesde boek, om jonge vrouwen de beauty basistechnieken aan te leren die ze nodig hebben voor een zelfverzekerd gevoel en look.
Bobbi Brown Cosmetics - het #1 make-up artist merk dat opgericht werd door een vrouw - viert zijn 20-jarig bestaan en Bobbi lanceert haar nieuw online magazine & blog, "EverythingBobbi.com".
Bobbi schrijft haar zevende boek, Pretty Powerful en Bobbi Brown Cosmetics start een samenwerking met de Broome Street Academy in New York.
Bobbi Brown Cosmetics lanceert zijn nieuw wereldwijd liefdadigheids initatief, The Pretty Powerful Campaign for Women & Girls.
In samenwerking met Safilo, lanceert Bobbi 'Bobbi Brown Eyewear' - een collectie van zonnebrillen, brillen en leesbrillen. Bobbi schrijft haar achtste boek, Everything Eyes en wordt benoemd als Editor-in-Chief van Yahoo Beauty.
#PrettyPowerful
Empowerment through education -
dat is de missie van de Pretty Powerful Campaign voor vrouwen & meisjes, de non-profit organisatie die gesticht werd door Bobbi Brown in 2013. De Pretty Powerful boodschap en missie is meer dan gewoon maar make-up en werd gelanceerd op de Internationele Vrouwendag - het is het overkoepelend netwerk waaronder al het liefdadigheidswerk van Bobbi valt.
#PrettyPowerful
Empowerment through education -
dat is de missie van de Pretty Powerful Campaign voor vrouwen & meisjes, de non-profit organisatie die gesticht werd door Bobbi Brown in 2013. De Pretty Powerful boodschap en missie is meer dan gewoon maar make-up en werd gelanceerd op de Internationele Vrouwendag - het is het overkoepelend netwerk waaronder al het liefdadigheidswerk van Bobbi valt.
Hoe gaat de campagne in zijn werk?
Elk jaar lanceert Bobbi Brown Cosmetics een nieuw limited edition Pretty Powerful product, waarvan de volledige opbrengst integraal naar programma's gaat die vrouwen en meisjes voorzien van kennis, vaardigheden en middelen om de sociale ongelijkheden en nadelen die ze ervaren, te overwinnen.
Onze Partners
Binnen de Pretty Powerful Campaign for Women & Girls, werkt Bobbi Brown Cosmetics samen met gelijkgezinde organisaties - zoals Girl Rising en Broome Street Academy - om het leven binnen de gemeenschap en daarbuiten te verbeteren.
Girl Rising
Girl Rising promoot een eenvoudige, maar essentiële waarheid: onderwijs kan de cirkel van armoede doorbreken in slechts één enkele generatie. Toch zijn er over heel de wereld, miljoenen meisjes die allerlei hindernissen ondervinden om dit onderwijs te krijgen, in tegenstelling tot jongens. De gelijknamige en geprezen speelfilm geregiseerd door de Acadamy Award genomineerde Richard E. Robbins, vormt het fundament van de organisatie. De film speelt zich af over heel de wereld en volgt het verhaal van negen onvergetelijke meisjes die streven tegen hun oneven kansen en omstandigheden, voor een betere toekomst.
Broome Street Academy
The Broome Street Academy is een gratis publieke school gevestigd in New York City Soho, die gewijd is aan het verstrekken van de nodige vaardigheden en steun aan studenten om succesvol af te studeren en hen tegelijkertijd ook voor te bereiden op een succesvolle toekomst na de middelbare school. Hun toelatingsbeleid geeft een voorkeur aan studenten die dakloos zijn, uit pleegzorg komen of van slecht presterende scholen komen.